Analytics of web resources as ways of rating information systems

Keywords: site analytics, GA4, web, conversions, analytics events, site users

Abstract

The work includes an analysis of research and scientific publications in the field of analytics. Different methods of website analytics are classified and researched, the expediency of using each analytical class is determined, and the real working mechanisms of the popular GA4 web resource server are demonstrated on the example of a developed website.

References

1. Азамат А., Огінок С. Порівняльний аналіз ефективності маркетингових стратегій основних представників інтернет-торгівлі в Україні. Управління інноваційним процесом в Україні: розвиток співпраці : Тези доп. VІІІ Міжнар. науково-практ. конф., м. Львів, 18–21 черв. 2020 р. Львів, 2020. С. 25–28.
2. Kotler P., Keller K., Chernev A. Marketing Management. 16th ed. Rental edition, 2021. 607 p.
3. Yousfi K., Аdelakun O. A Qualitative Approach to Google Analytics to Boost E-Commerce Sales. Book «International Conference on Managing Business Through Web Analytics». 2022. P.73-9110.
4. Коломоєць С. Створення ефективної маркетингової стратегії: детальний посібник. LinkedIn.
5. A Comprehensive Guide to Monitor Uptime and Downtime in WordPress. Grace Themes.

Abstract views: 0
PDF Downloads: 0
Published
2023-12-16
How to Cite
Khrystynets, N., Melnyk, K., Fenyuk , A., & Kopchuk, V. (2023). Analytics of web resources as ways of rating information systems. COMPUTER-INTEGRATED TECHNOLOGIES: EDUCATION, SCIENCE, PRODUCTION, (53), 228-232. https://doi.org/10.36910/6775-2524-0560-2023-53-34
Section
Computer science and computer engineering