CRM systems as a tool for improving business efficiency
Abstract
In today's world, effective business management and increasing the competitiveness of companies are becoming increasingly important tasks. To achieve these goals, it is necessary to constantly improve the efficiency of management activities, control and analyze all business processes. In this context, the use of specialized CRM software becomes an extremely important tool.
CRM (Customer Relationship Management) systems allow companies to increase the efficiency of customer relationship management. They help to store and analyze customer data, automate order processing, accounting, and reporting. This approach allows companies to respond quickly to current problems, resolve customer requests quickly, and increase customer satisfaction
References
2. Ліщинська Л.Б. Основні аспекти автоматизації роботи з клієнтами засобами CRM-систем. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2015. № 5(1). С. 206–209.
3. CRM система 2023: цифри, прогнози, тенденції / Електронний ресурс. – URL: https://blog.keycrm.app/uk/crm-sistema-2023-cifri-prognozitendencii/ (дата звернення: 30.08.2023).
4. Бутенко Н.В. Впровадження концепції CRM в бізнес-середовищі. Економіка та держава. 2021. № 3. С. 40–42.
5. Бітрікс24: Результати першого дослідження ринку CRM в Україні / Електронний ресурс. – URL: https://www.bitrix24.ua/crmresearch2018/ (дата звернення: 21.08.2023).
6. Customer relationship management and customer experience. Customer Relationship Management. 2008. С. 174–194. URL: https://doi.org/10.4324/9780080949611-13 (дата звернення: 21.09.2023).
7. Rajola F. The Theoretical Framework of CRM. Customer Relationship Management. Berlin, Heidelberg, 2003. С. 9–15. URL: https://doi.org/10.1007/978-3-540-24718-0_2 (дата звернення: 21.09.2023).
Abstract views: 0 PDF Downloads: 0